سارافون زنانه چیست و انواع مدل های آن

amirAdmin
8 مرداد 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
سارافون زنانه چیست و انواع مدل های آن

سارافون زنانه چیست و انواع مدل های آن

سارافون در اصل ریشه روسیه ای دارد و طرح این لباس به مرور زمان تغییراتی داشته است. سارافون اوایل از گردن تا پا را میپوشاند ولی در حال حاضر اینطور نیست و بیشتر به صورت کوتاه است. این مدل لباس به صورت آستین دار و بدون آستین است ولی بیشتر به صورت آستین کوتاه و آستین حلق ای استفاده میشود. به دلیل گشاد و آزاد بودن این لباس گزینه بسیار خوبی برای پوشیدن آن روی تیشرت و بلوز است. سارافون ها به دو صورت هستند. یک تیکه و دو تیکه. مدل دو تیکه آن معمولا به این صورت هست که در ناحیه کمر دوختی ساده وجود دارد و از قسمت پایین سارافون جدا میشود. این را هم بگم برای افرادی که قد کوتاهی دارند بهتر است از مدل یک تیکه این لباس استفاده کنند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به شما بیشتر در مورد سارافون و انواع مدل آن توضیح دهم.

 

انواع مدل های سارافون

سارافون مجلسی

یکی از پر طرفدار ترین نوع سارافون، سارافون مجلسی است. سارافون های مجلسی بخاطر نوع دوخت و طرح آنها با دیگر سارافون ها متفاوت هستند. سارافون های مجلسی کمتر چروک میشوند و مدل های بیشتری رو میتوان روی این نوع سارافون پیاده سازی کرد و دوخت ظریفترین رو دارند.

سارافون بچگانه

یک نمونه دیگر از مدل های سارافون، سارافون بچگانه است. این مدل سارافون بچگانه هم مدل های بسیار گوناگونی دارد ولی جنس لی این سارافون بسیار برای بچه ها زیبا است. این مدل سارافون بسیار برای کودکان زیبا و راحت است چون نه نیازی به پوشیدن شلوار ندارد و آستین های کوتاهی دارد.

سارافون مانتویی

سارافون مانتویی از آن دسته سارافون ها است که آستین ندارد و بلندی آن از گردن تا زانو است. شما میتوانید در زیر سارافون از شومیز یا بلوز استفاده کنید که بسیار زیبا است و استایل زیبایی را بهمراه دارد. سارافون مانتویی از آن دسته لباس ها است که برای فصل های گرم سال مانند تابستان و بهار مورد استفاده قرار میگیرد.

سارافون دکمه ای

در سارافون های دکمه ای دو طرف لباس با دکمه به هم متصل میشوند. بلندی . قد این لباس معمولا تا زانو است. این سارافون را میتوان با بلوز های آستین پفی پوشید و در مهمانی های دوستانه و خودمانی از آن استفاده کرد که استایل بسیار زیبایی را به همراه دارد. همچنین این را هم بگویم که برای سارافون های بلند بهتر است با شلوار های چسبان یا جوراب شلواری استفاده کرد.

سارافون ساحلی

سارافون های ساحلی یک مدل دیگر از سارافون است که نازک و نخی و بسیار لطیف هستند. سارافون های ساحلی هم قد بلند تا زانو هستند و رنگ های این سارافون اغلب روشن و شاد هستند. این سارافون برای فصول گرم سال مثله تابستان و بهار استفاده میشود زیرا بسیار لباس خنک و لطیفی است. سارافون های ساحلی معمولا برش های گشاد تری دارند تا هوا به راحتی داخل آن جریان پیدا کند و به بند نچسبد.

 

ویژگی های سارافون خوب و مناسب چیه؟

یکی از مهم ترین ویژگی های سارافون پارچه مناسب و با کیفیت در دوخت آن است. سارافون ها انواع مختلفی دارند که در بالا به آن ها اشاره کردیم و شما میتوانید از هر کدام از آنها برای مراسم های مختلف استفاده کنید. حتما قبل از خرید سارافون به سایز بندی آنها توجه کنید زیرا سارافون از آن دسته لباس هایی است که سایز بندی مختلفی دارد. انتخاب مدل و رنگ سارافون خیلی به سلیقه خوده شما بستگی دارد و مکانی که میخواهید در آن از سارافون استفاده کنید.

 

چند نکته مهم برای جذاب شدن استایل با سارافون

  • اولین نکته ای که باید بگم اینه که برای سارافون خود، حتما یک زیر سارافونی مناسب انتخاب کنید. زیرا نقش بسیار مهمی در زیبایی استایل شما دارد.
  • نکته بعدی اینه که در فصل های گرم سال مثله تابستان و بهار سارافون خود را با بهتر است با کیف و کفش رسمی ست کنید و در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان بهتر است سارافون خود را با بوت های بلند  رسمی ست کنید و این یک استایل بسیار زیبایی را برای شما بهمراه دارد.
  • با توجه به نوع سارافون خود میتوانید از شوار های مختلفی استفاده کنید و با سارافون خودتان ست کنید اما شلوار جین و ست کردن آن با سارافون استایل بسیار زیبا و عالی را دارد.
  • معمولا برای تکمیل استایل خود با سارافون از کیف های کوچک استفاده میکنند.
  • رنگ هم بسیار مهم است. برای مثال اگر سارافون شما رنگ تیره یا مشکی دارد بهتر است از زیر سارافون هایی با رنگ روشن مثله سفید، صورتی و… استفاده کنید.

 

پایان

خب عزیزان امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشه و ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به شما عزیزان سارافون را توضیح دهیم و شما را انواع مدل های سارافون و ویژگی های آن آشنا کنیم.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.