شومیز زنانه چیست و چند نوع هستند؟

amirAdmin
5 مرداد 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
شومیز زنانه چیست و چند نوع هستند؟

شومیز زنانه چیست و چند نوع هستند؟

شاید برای شما هم این سوال بوجود آماده باشد که شومیز چیست و چند نوع هستند؟ تبریک میگم شما جای درستی آمده اید!
در این مقاله قراره به شما همه چیز را در مورد شومیز توضیح دهیم از تاریخچه شومیز گرفته تا انواع آنها، تقسیم بندی ها، شناخت شومیز و نکاتی که در خرید باید رعایت کرد را با هم در این مقاله به صورت کامل بررسی میکنیم و توضیحات کامل را به شما عزیزمان میدهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به شما هز آنچه که در مورد شومیز هست توضیح دهیم.

 

تاریخچه شومیز

واژه شومیز به اصطلاح یک کلمه فرانسوی است که اولین بار در سال 1780 بکار رفت و این لباس به انواع لباسی غیر رسمی و گشاد معرفی شد. زنان در آن زمان از این لباس به عنوان یک زیر پیراهن و یا یک لباس گشاد استفاده میکردند. شومیز ها در اوایل بسیار معمولی و ساده با آستین های بلند و دکمه دار بودند اما خب در طی گذشت زمان این شومیز ها تغییرات زیادی کردن  و در حال حاضر نوع لباس مجزا به حساب میاد که طرح ها، رنگ ها و مدل های گوناگونی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با شومیز و انواع آنها آشنا کنیم.

 

شومیز زنانه چیست؟

شومیز زنانه نوعی لباس است که در بین خانم ها کاربرد و طرفدار بسیار بالایی دارد. این نوع لباس جنس نازکی دارد و برای اینکه لباس خنکی است در فصل های گرم مانند تابستان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. شومیز لباسی شیک برای بانوان است که در مراسم رسمی و مجالس استفاده میشود. اگر یادتان باشد گفتیم این لباس در طی زمان تغییرات زیادی کرده یکی از این تغییرات جنس این لباسه که امروزه بسیار لطیف و نرم است. شومیز ها آستین هایی بلند و کوتاه دارند و معمولا خانم ها شومیز را در زیر مانتو هم میپوشند.

 

انواع شومیز زنانه

حالا بریم با هم ببینیم شومیز ها چند نوع هستند و آنها را با هم بررسی کنیم.

  • شومیز جلو بسته
  • شومیز پشت باز
  • شومیز رسمی
  • شومیز حریر
  • شومیز اسپرت
  • شومیز آستین بلند
  • شومیز آستین کوتاه
  • شومیز رسمی

 

شومیز جلو بسته

این نوع شومیز همانطور که از اسمش پیداست در قسمت جلو بسته است ولی در قسمت ناحیه کمر کمی تنگ میشود. شومیز ها جلو بسته معمولا دارای یقه های گرد و کوچیک هستند.

شومیز پشت باز

نوع دیگر شومیز ها، شومیز پشت باز هستند که محبوبیت زیادی بین دختر ها دارد. این نوع شومیز ها معمولا در قیمت پایین کمر گره میخورد و بسیار زیبا هستند. این شومیز ها رو معمولا با شلوار یا دامن های کوتاه ست میکنند.

شومیز رسمی

شومیز ها رسمی طرفدار های بسیاری دارد. شومیز های رسمی را معمولا با دامن یا شلوار های چسبان میپوشند زیرا برای بانوان یک استایل بسیار زیبا را به همراه میاره.

شومیز اسپرت

نوع دیگر شومیز، شومیز اسپرت است. شومیز ها اسپرت جلو باز و دکمه دار هستند. شومیز اسپرت طرح ساده دارد و بریا جذابیت بالا و شیک تر بودن میتوانید از شلوار جین تیره یا روشن استفاده کنید. از این نوع شومیز برای مراسم غیر رسمی و مهمانی ها استفاده میشود. شومیز ها اسپرت عمولا با نخی هستند و طرح ساده دارد.

شومیز حریر

شومیز حریر را میتوان از پر طرفدارترین شومیز که فروش بالایی دارد، نام برد. شومیز حریر همانطور که از نامش پیداست از جنس حریر است و به دلیل نرم و لطیف بودن آن طرفداران بسیاری دارد و فروش آن بسیار بالا است همچنین حالت زیبایی را به خود میگیرد. این نوع شومیز که از پارچه حریر تولید میشود جلوه بسیار خوبی برای مهمانی ها و مراسم دارد.
از زیبا ترین و جذاب ترین شومیز ها حریر میتوان به یقه کراواتی و یقه حلزونی هستند. این شومیز با یک شلوار یا دامن میتوان ست کرد که بسیار استایل زیبایی دارد. شومیز های حریر خنک هستند و برای فصل های گرم مثله تابستان خیلی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

تقسیم بندی بر اساس طرح

شومیز ساده و گلدوزی شده

شومیز زنانه معمولا طرح خاصی ندارند و ساده هستند. طرح گلدوزی شده برای شومیز ها زیبایی و جلوه بسیار خوبی دارد و برای مجالس رسمی بسیار زیباست و به راحتی میتوان با شلوار جین ست کرد.

شومیز های مجلسی

شومیز های مجلسی را میتوان با شلوار های جین، پارچه ای و حتی دامن های بلند ست کرد. این نوع شومیز برای جشن ها خیلی مناسب است. نکته ای که باید به آن توجه کنید چق یا لاغر بودن شما است. اگر شما اندام چاقی دارید بهتر است شومیز مجلسی خود را روی دامن یا شلوار بندازید و اگر اندام لاغری دارید میتوان شومیز را داخل شلوار یا دامن بذارید.

 

در انتخاب شومیز به چه نکاتی باید توجه کنم؟

یقه

شومیز ها از لحاظ مدل تنوع ها بسیاری دارند. برای مثال شومیز های یقه پلیسه رسمی تر هستند و برای خانم های مسن پیشنهاد میشود. البته این را هم بگویم که شومیز ها یقه هالتر هم گذینه بسیار خوبی برای انواع مراسم و جذابیت بسیار بالایی دارد.

رنگ

همین اول یک نکته به شما بگم. اگر میخواهید از شومیز در جا های مختلف و کارایی مختلفی برای شما داشته باشه بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید. مثلا شومیز با رنگ سفید و ساده را میتوانید در هر جایی استفاده کنید و استایل جذابی دارد.

شومیز های رنگ روشن مثله سفید، زرد، صورتی و… را میتوان در فصل های گرم مانند بهار و تابستان استفاده کرد اما در فصل های خنک مانند پاییز و زمستان میتوان از شومیز های رنگ تیره مثله مشکی، سرمه ای، یشمی و… استفاده کرد که استایل زیبایی را بهمراه دارد.

جنس

ار یادتان باشد در بالا گفتیم شومیز ها خیلی نرم و لطیف هستند به همین منظور در تولید شومیز زنانه از پارچه های خنک و سبک استفاده میشود تا هنگامی که شما میپوشید حس خیلی خوب و راحتی را به شما بدهد. از بهترین جنس برای دوخت شومیز میتوان به پارچه حریرف، پارچه پوپلین، پارچه لنین، پارچه نخ پنبه و… اشاره کرد.

 

پایان

در این مقاله سعی ما بر این بود که شومیز زنانه را به خوبی به شما معرفی کنیم و انواع مدل های شومیز و نکاتی که در انتخاب باید رعایت کنید را گفتیم. شومیز انواع مختلفی دارد که بین دختر های جوان محبوبیت بسیاری دارد و خانم ها با توجه به استایل خود میتوانند از شومیز های رسمی و مجلسی و… به راحتی استفاده کنند و با شلوار های جین یا دامن ست کنند که استایل خیلی خوبی دارد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.