معرفی پارچه جین و انواع آنها

amirAdmin
13 مرداد 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
معرفی پارچه جین و انواع آنها

معرفی پارچه جین و انواع آنها

لباس های جین از آن دسته لباس ها هستند که در فصل میتوان از آنها استفاده کرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که میخواهید یکسری از لباس های خود را در هر فصلی بپوشیم، ما لباس با جنس جین را به شما پیشنهاد میکنیم. این را هم بگویم که لباس های با جنس جین هم انواع مختلفی دارند که ما قراره در این مقاله به شما به صورت کامل در مورد توضیح دهیم و انواع آنها را معرفی کنیم.

 

پارچه جین چیست؟

پارچه جین کاملا از نخ پنبه تولید میشود. پارچه های جین دوام و استقامت بسیار بالایی دارند و به عنوان یکی از بهترین پارچه ها در دنیای مد محسوب میشود. پارچه جین در بین بسیاری از افراد طرفدار خیلی زیادی دارد به دلیل اینکه هم جنس آن خیلی خوب و با دوام و مقاوم و استایل بسیار زیبایی را هم برای شما به همراه دارد. پارچه های جین برای تهیه و دوخت لباس های بهاره و پاییزه به کار میرود. همچنین پارچه های جین در رنگ و طرح های مختلفی تولید میشود که افراد میتوانند طبق سلیقه خود لباس مورد نظر را تهیه و استفاده کنند.

 

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به شما انواع پارچه های جین را معرفی کنم.

 

انواع پارچه های جین

  • پارچه جین سلوج
  • پارچه جین ارگانیک
  • پارچه جین کشی
  • پارچه جین لبه دار
  • پارچه جین پلی
  • پارچه جین رنگی
  • پارچه جین اکرو

 

پارچه جین سلوج

این پارچه جین یک پارچه مداوم است. لباس هایی که با پارچه جین سلوج تولید و تهیه میشوند موندگاری بسیاری دارند و بیشتر برای شما عمر میکنند. این پارچه معمولا کمی گران تر از دیگر پارچه ها است و در فصل پاییز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

 

پارچه جین ارگانیک

این نوع پارچه دوخت قابل قبولی دارد. این پارچه کاملا از نخ پنبه تولید شده است و در تولید آن به هیچ وجه از موارد شیمیایی استفاده نشده است. این پارچه هم با دوام است و طرفداران بسیاری را دارد.

 

پارچه جین کشی

از دیگر پارچه جین، پارچه جین کشی است. این نوع پارچه در الیاف خود از موارد پلاستیکی استفاده میشود که به این پارچه خاصیت کش دارد بودن میده. این پارچه به دلیل راحتی و زیبایی که دارد طرفداران بسیاری هم دارد و بهترین پارچه جین در بازار است.

 

پارچه جین لبه دار

پارچه جین لبه دارد کیفیت بسیار بالایی دارد و کشور ژاپن برترین کشور در تولید کننده جین لبه دارد است. یک نکته که باید بدانید این است که لبه های این پارچه باعث میشود که پارچه از هم باز نشود.

 

پارچه جین پلی

این پارچه در الیاف خود از پلی استر استفاده میشود. این الیاف باعث میشود که پارچه نرم تر شود و کمی خاصیت کش دار بودن به خود بگیرد. این پارچه بسیار سبک است و جنس راحتی دارد و به راحتی قابل شستشو است. همچنین این را بگم که این پارچه در برابر چروک ها مقاوم تر از پارچه های دیگر است.

 

پارچه جین رنگی

از دیگر پارچه های جین، پارچه جین رنگی است. این نوع پارچه بسیار برای افرادی که علاقه به پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن دارند مناسب است. جین های رنگی را میتوانید به راحتی با دیگر لباس ها ست کنید و استایل زیبایی را به همراه دارد.

 

پارچه جین اکرو

پارچه جین اکرو بدون رنگ هستند. یعنی نخ آن رنگ شده نیست و رنگ طبیعی خود را دارد. این نوع پارچه معمولا رنگ طبیعی خاکستری، سفید یا کرمی کم رنگ را دارد. این لباس به دلیل اینکه بسیار ساده است میتوان با دیگر لباس ها به راحتی ست کرد و پوشید.

 

نکات مهم در مورد پارچه های جین که باید رعایت کنید!

اولین نکته که میخواهم به شما بگویم این است که تا جای امکان لباس های جین را کم بشورید. لباس های جین معمولا به صورت عادی چروک هستند و اگر خواستید آنها را اتو کنید حتما با درجه کم اتو بکشید.

 

پایان

در آخر هم این را بگویم که ما پارچه های زیادی داریم که لباس های مختلفی با هر کدام دوخته و تولید میشود. یکی از آن پارچه ها، پارچه جین است که ما در این مقاله پارچه جین و انواع آن را معرفی کردیم. امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.