پارچه های مناسب برای دوخت شومیز کدامند؟

amirAdmin
10 مرداد 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پارچه های مناسب برای دوخت شومیز کدامند؟

پارچه های مناسب برای دوخت شومیز کدامند؟

شاید برای شما هم این سوال بوجود آمده باشه که برای دوخت شومیز از چه پارچه ای استفاده میشود و بخواهید در مورد آنها اطلاعاتی را کسب کنید. در این مقاله قراره با هم به این موضوع بپردازیم و شما عزیزان را با پارچه هایی که در دوخت شومیز مورد استفاده قرار میگیرد آشنا کنیم. پس حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی پارچه های مناسب دوخت شومیز زنانه

شومیز زنانه از آن دسته لباس هایی است که طرفدار زیادی در بین بانوان و دختران دارد. از این لباس بیشتر در خانه یا مراسم مجلسی استفاده میشود و همچنین میتوان شومیز را در زیر لباس های دیگر پوشید. در ادامه میخواهید برخی از پارچه های مورد استفاده در دوخت شومیز را به شما معرفی کنیم.

  • پارچه نخ پنبه
  • پارچه پوپلین
  • پارچه جین
  • پارچه لنین
  • پارچه فلانل
  • پارچه آکسفورد

 

پارچه نخ پنبه

پارچه های نخ پنبه مهم ترین و بهترین گزینه برای دوخت شومیز است که مخصوصا اگر از الیاف مصری یا آمریکایی بافته شده باشد که البته این را هم بگم که شومیز دوخته شده از این نوع پارچه قیمت بسیار بالایی هم دارند.

 

پارچه پوپلین

پارچه دیگری که در دوخت شومیز استفاده میشود، پارچه پاپلین است. این نوع پارچه دارای سطحی صاف است و به همین دلیل در فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان گزینه بسیار خوبی میتوان برای دوخت شومیز باشد.
این پارچه در عین ضرافت و نازکی دارای مقاومتی بسیار عالی است و این ویژگی باعث شده احساس خنکی را در شومیز هایی با این دوخت داشته باشید. ولی نکته ای که در مورد این نوع پارچه باید بگم اینه که به دلیل بدن نما بودن بیشتر از این شومیز در مجالس خاص استفاده میشود.

 

پارچه جین

یکی دیگر از مهم ترین و پرطرفدار ترین پارچه ها در دوخت شومیز، پارچه جین هست که در بین دختران جذابیت بیشتری را دارد. البته این را هم خوب است بدانید که در بین نوع پارچه و مدل و طرج مورد نظر شومیز باید همانهنگی وجود داشته باشد تا در نهایت از زیبایی و جذاب بودن شومیز کاسته نشود. یکی از مزیت های پارچه های جین این است که در تمام فصل های سال قابل استفاده  و بسیار پرطرفدار است.

 

پارچه لنین

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای دوخت شومیز، پارچه لنین است. این پارچه بسیار ظریف و شیک است و بیشتر برای فصول گرم سال استفاده میشود. چون به دلیل ظرافتی که دارد به راحتی باعث میشود شما حس خنکی در فصل گرم داشته باشید. اما این را هم باید در مورد این پارچه دانست که کمی دچار چین و چروک میشود. البته بگم که اینطور هم نیست که این پارچه حالت اولیه خودش را از دست بدهد فقط ممکن است کمی پارچه چروک شود. این پارچه از الیاف بامبو تولید شده است.

 

پارچه فلانل

پارچه فلانل از الیاف پنبه تولید شده است و به دلیل ضخیم و سنگین بودن بیشتر از این شومیز در فصل های سرد سال مثله پاییز و زمستان مورد استفاده قرار میگیرد.

 

پارچه آکسفورد

پارچه بعدی که میخواهیم به شما معرفی کنیم پارچه آکسفورد است. این نوع پارچه برای دوخت شومیز های رسمی بسیار مناسب تر است. پارچه آکسفورد معمولا حالت خشکی دارد و صاف می ایستد.

 

پایان

در آخر هم این را بگویم که ما در این مقاله سعی داشتیم پارچه هایی که در دوخت شومیز مورد استفاده قرار میگیرد را به شما توضیح بدیم. امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.